გაკვეთილის გეგმა

საგანი
ქართული ენა და ლიტერატურა

მასწავლებელი
მაია კოპალეიშვილი

სწავლების საფეხური
საბაზო


მოსწავლეთა პროფილი
25 მოსწავლე

გაკვეთილის მთავარი თემა
ნიკოლოზ ბარათაშვილი - ,,ფიქრნი მტკვრის პირას".

გაკვეთილის ტიპი
ჯგუფური

გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა
ლექსში დასმული პრობლემის გააზრება-დაკავშირება თანამედრო-ვეობასთან; ნაწარმოების კომპოზიციაზე: მხატვრულ და ენობრივ მხარეზე დაკვირვება; პრეზეტნაციისა და ინფორმაციული ტექნო-ლოგიების გამოყენების უნარების განვითარება; პრობლემის მი-მართ  დამოკიდებულების ჩამოყალიბება.
ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული  მიზნები და შედეგები/სტანდარტები
ქართ. VIII. 1. მოსწავლეს შეუძლია კონკრეტულ საკითხებზე მსჯელობის
მოსმენა და საკუთარი თვალსაზრისის წარმოდგენა აუდიტორიის წინაშე.
ქართ. VIII. 5. მოსწავლეს შეუძლია გაიაზროს, გააანალიზოს და შეაფასოს
ტექსტები (მხატვრული და არამხატვრული), რომლებიც შეიცავენ გარკვე-
ულ თვალსაზრისს ან მსჯელობას კონკრეტულ საკითხებზე.
ქართ. VIII. 7. მოსწავლეს შეუძლია ნაწარმოების მნიშვნელოვანი ასპექტების გაანალიზება.
ქართ. VIII.9. მოსწავლეს შეუძლია კითხვის მიზნის შესაბამისი სტრატეგი-
ების გამოყენება.
ქართ. VIII. 10. მოსწავლეს შეუძლია  გადმოსცეს საკუთარი თვალსაზრისი, იმსჯელოს კონკრეტულ საკითხზე სათანადო არგუმენტების მოხმობით.
შეფასების საგანი და პროცედურები
განმსაზღვრელი  შეფასება;  დისკუსიის შეფასების რუბრიკა; ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა.
სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსი
ვ.როდონაია - ,,ქართული ენა და ლიტერატურა", VIII კლასი გამომცემლობა ,,სწავლანი".
თაბახის ფურცლები, კომპიუტერი და პროექტორი.

წინასწარი ცოდნა
პოეზიის საგანი; სამშობლოს ბედი პოეზიაში.
გაკვეთილის მსვლელობა
საორგანიზაციო საკითხი-1წთ
მოსწავლეების სხედან ჯგუფებად საკუთარი ინტერესებისა და სურვილების გათვალისწინებით
I ფაზა(A) - გამოწვევა.
აქტივობა 1. მინილექცია (5 წთ)
  მოკლე საუბარი ზოგადად  რომანტიზმისა და, კერძოდ, ქართული რომან-ტიზმის - როგორც ,,ოცნების პოეზიის" შესახებ. რომანიტკოსთა უმთავრესი სატიკივარი სამშობლოს ბედი- დამოუკიდებლობის დაკარგვა; აქედან გამომდინარე, რა მისია აკისრია ადამიანს, რაარის მისი დანიშნულება?                       
II ფაზა(B) - ტექსტზე მუშაობა.
აქტივობა 2.მხატვრული კითხვა(3წთ)
მოსწავლეები ისმენენ ლექსს ,,ფიქრნი მტკვრის პირას" (კითხულობს გურამ საღარაძე)
აქტივობა 3. კითხვა-პასუხი(5წთ)
 მოსწავლეები სახელმძღვანელოდან ეცნობიან მასალას, ლექსის კომპოზიციას   და პასუხობენ კითხვაზე: რა არის ლექსში გადმოცემული - პოეტის ლირიკული განცდბი თუ განსჯა და ფიქრი?
აქტივობა4. ჯგუფური მუშაობა(10წთ)
კლასი იყოფა 5 ჯგუფად,  თითოეულ ჯგუფს პროექტორით მიეწოდება კითხვები გააზრებისათვის:
I ჯგუფი: რატომ მიაშურა სევდიანმა პოეტმა ბუნების წიაღს?
                   რას ნიშნავს ბუნება პოეტისათვის?
II ჯგუფი: რა კითხვას სვამს პოეტი?
                   რისი პასუხის მიღებას ცდილობს იგი?
III-IV ჯგუფები: რა არგუმენტები მოჰყავს პოეტს?
                                რა დასკვნისკენ გვიბიძგებენ ისინი?
V ჯგუფი: მიიღო  თუ არა პოეტმა დასმულ კითხვაზე პასუხი?
                  რა დასკვნა გამოაქვს პოეტს?
III ფაზა(C) - პრეზენტაცია(5წთ)
ჯგუფები დამუშავებული ტექსტისა და კითხვების საფუძველზე წარმოადგენენ პრეზენტაციას.
IV ფაზა(D) - დისკუსია
აქტივობა5.  გონებრივი იერიში(8წთ)
სადისკუსიო თემა: რამდენად  გამომდინარეობს პოეტის მიერ გამოტნილი
დასკვნა მსჯელობიდან და რას ემყარება იგი?

საშინაო დავალებად
თხზულება თემაზე- ადამიანი, რომელმაც განსაკუთრებული როლი შეასრულა ჩემი ერის ცხოვრებაში.
მოსწავლეთა შეფასება კომენტარებით
შეფასების რუბრიკების მიხედვით
4 წთ

No comments:

Post a Comment